بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

24 ذو القعدة 1446ھ 22 مئی 2025 ء

دارالافتاء

 

کیا لمیحہ،سنیحہ،ولیہ،سجی،دجی ہانم،سنین،دارین،رائدہ،سنیہ،نام رکھنا درست ہے؟


سوال

  لمیحہ ،سنیحہ ، وليّہ ، سجىٰ ، دجىٰ ، هانم ، سنين ، دارين ، رائدہ ، سنيہ ان ناموں کے کیا معانی ہیں؟ اورکیا لڑکی کے یہ نام رکھے جا سکتے ہیں؟

جواب

1۔لمیحہ"  لمح"سے ہے ،اس کے معنی  ہے" سرسری طور پر دیکھنا "جلدی سے کسی شی کو دیکھنا "  ،اگرچہ یہ نام رکھاجاسکتا ہے ،لیکن لڑکی کے ناموں میں بہتر یہ ہے کہ ازواج مطہرات یا صحابیات کے ناموں پر نام رکھا جائے۔

2۔سنیحہ "سنح "سے ہے ،جس کے معنی " خیروبرکت،راستہ  کا بیچ،موتی ،زیور،دائیں طرف سے بائیں طرف کو گزرنے والا پرندہ ،آسان ہونا ،میسر ہونا "کے آتے ہیں ،لڑکی کا یہ نام رکھنا درست ہے۔

3۔ولیّہ  نام کا معنی ،ولی عورت ،وہ خاتون جو کسی نابالغ  کی سرپرست مقرر کی جائے،از(فیروز اللغات،ص:705، ط:فیروز سنز ) لہذا یہ نام بھی رکھنا درست ہے۔

4۔سجیٰ :یہ  فعل ماضی کا صیغہ ہے ،جس کے معنی  "پرسکون ہونا ،تھمنا،ڈھانپنا"وغیرہ کے آتے ہیں ،معنی اگرچہ فی نفسہ صحیح ہے ،لیکن یہ فعل  ہے ،اس لیے بہتر ہے کہ کوئی اور نام رکھاجائے۔

5۔دجیٰ:کا معنی ہے رات کی تاریکی  ،ظلمت ،لہذا اس معنی کے اعتبار سے یہ نام  پسندیدہ نہیں ہے۔

6۔دارین :دار کا تثنیہ ہے جس کا معنی ہے،دو گھر ،لہذا یہ نام ادھورا  ہے ،اس لیے  اس کی جگہ بہترنام  خصوصا  صحابیات کے نام پر نام رکھا جائے۔

7۔ہانِم : نام کا معنی "معزز خاتون" کے ہے،بحوالہ (القاموس الوحید، ص:۱۷۸۵، ط:ادارہ اسلامیات لاہور) لہذا یہ نام رکھنا بھی درست ہے۔

8۔سنین:سنین صیغہ تصغیر (  یعنی س پر پیش، ن پر زبر ی ساکن)  نام کے دو صحابی: سنین ابو جمیلہ اور سنین بن واقد گزرے ہیں۔

9۔رائدہ:(بغیر یاء کے ) کا معنی: " سردار، يا پيش قدمي كرنے والی اور آگے بڑھنے والی     "، یہ نام رکھنا درست ہے۔

10۔سنیہ: نا م کا صحیح تلفظ"سَنِيَّة"ہے جس کا معنی ہے"چمکیلی اور بلند وبالا"، اورسنیہ بنت الحارث یہ  صحابیہ کا نام بھی ہے،لہذا اس نسبت سے یہ نام رکھنا بھی درست ہے۔

11۔یشما :نام کے معانی اردو وعربی لغت میں نہ مل سکے،اس کی بجائے کوئی اوراچھےمعنیٰ والا نام رکھاجائے۔

تاج العروس میں ہے:

لمح إليه، كمنع) ، يلمح لمحا (: اختلس النظر، كألمح) ، أي أبصر بنظر خفيف. وقال بعضهم: لمح نظر، وألمحه هو، والأول أصح. وفي (النهاية) : اللمح. سرعة إبصار الشيء كاللمء، بالهمز. واللمحة: النظرة بالعجلة، وقيل لا يكون اللمح إلا من بعيد"

(فصل اللام، مع الحاء المهلمة،ج:7، ص:100، ط:دار الھدایة)

تاج العروس میں ہے:

"(السنح، بالضم: اليمن والبركة)....(و) السنح (من الطريق: وسطه).....(و) السنيح: (الدر) ....و) السنيح: (الحلي)....و) سنح الرأي و (الشعر لي) يسنح: عرض لي أو (تيسر"

(فصل السين المهملة مع الحاء،ج:6، ص:487،  ط:دارالھدایة)

لسان العرب میں ہے:

"‌سجا: قال الله تعالى: والضحى والليل إذا سجى؛ معناه سكن ودام؛.....‌سجا يسجو سجوا وسجى يسجي وأسجى يسجي كله: غطى شيئا ما......وسجا البحر سجوا: سكن تموجه"

(باب الواو والياء من المعتل،‌‌فصل السين المهملة، ج:14، ص:371، ط:دار صادر،بیروت)

لسان العرب میں ہے:

دجا: الدجى: سواد الليل مع غيم، وأن لا ترى نجما ولا قمرا، وقيل: هو إذا ألبس كل شيء وليس هو من الظلمة، وقالوا: ليلة دجى وليال دجى"

(باب الواو والياء من المعتل،‌‌فصل الدال المهملة،ج:14، ص:249،ط:دار صادر)

لسان  العرب میں ہے:

"والدار: المحل يجمع البناء والعرصة، أنثى؛ قال ابن جني: هي من دار يدور لكثرة حركات الناس فيها، والجمع أدور وأدؤر في أدنى العدد"

(با ب الراء،‌‌ فصل الدال المهملة، ج:4، ص:298، ط:دار صادر)

أسد الغابة في معرفة الصحابة میں ہے:

‌‌"(سنين) ‌أبو ‌جميلة ‌الضمري وقيل السلمي أخبرنا أبو عبد الله محمد بن محمد بن سرايا بن علي الفقيه وغير واحد قالوا بإسنادهم إلى محمد بن إسماعيل البخاري قال حدثنا إبراهيم بن موسى أخبرنا هشام أخبرنا معمر عن هشام عن الزهري عن أبي جميلة قال وزعم أنه أدرك النبي صلى الله عليه وسلم وكان معه عام الفتح وأنه التقط منبوذا فأتى عمر فسأل عنه فأثنى عليه خير فأنفق عليه من بيت المال وجعل ولاءه له أخرجه الثلاثة * سنين تصغير سن"

(سنين) بن واقد الأنصاري الظفري صاحب النبي صلى الله عليه وسلم لا يعرف له حديث مسند روى يزيد بن أبي خالد عن عثمان بن عبد الملك قال رأيت ابن عباس وعبد الله بن جعفر وسنين بن واقد صاحب رسول الله صلى الله عليه وسلم أخرجه ابن منده وأبو نعيم وقال أبو نعيم ذكره بعض المتأخرين يعني ابن منده وزعم إن له صحبة ولم يسند عنه

(باب السین والنون، ج:2، ص:361، ط:المکتبة الإسلامية)

لسان العرب میں ہے:

رود: الرود: مصدر فعل الرائد، والرائد: الذي يرسل في التماس النجعة وطلب الكلإ، والجمع رواد مثل زائر وزوار. وفي حديث

علي، عليه السلام، في صفة الصحابة، رضوان الله عليهم أجمعين: يدخلون روادا ويخرجون أدلةأي يدخلون طالبين للعلم ملتمسين للحلم من عنده ويخرجون أدلة هداة للناس. وأصل الرائد الذي يتقدم القوم يبصر لهم الكلأ ومساقط الغيث

الإصابةفي تمييز الصحابة میں ہے:

"سنية بنت الحارث روى عن ابن عباس  أنها كانت ممن هاجر في الهدنة، فامتحنت، فقالت: ما جئت إلا رغبة في الإسلام."

(المجلد الثامن، كتاب النساء، حرف السين المهملة، القسم الأول، سنية بنت الحارث، ج:8، ص:192، ط:دار الكتب العلمية)

فقط واللہ أعلم


فتوی نمبر : 144610101819

دارالافتاء : جامعہ علوم اسلامیہ علامہ محمد یوسف بنوری ٹاؤن



تلاش

سوال پوچھیں

اگر آپ کا مطلوبہ سوال موجود نہیں تو اپنا سوال پوچھنے کے لیے نیچے کلک کریں، سوال بھیجنے کے بعد جواب کا انتظار کریں۔ سوالات کی کثرت کی وجہ سے کبھی جواب دینے میں پندرہ بیس دن کا وقت بھی لگ جاتا ہے۔

سوال پوچھیں