بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

27 رمضان 1446ھ 28 مارچ 2025 ء

دارالافتاء

 

حضورﷺ کے کمانوں اور ترکش کے نام ۔


سوال

مجھے حضور صلّی اللہ علیہ وسلم کی کمان اور ترکش کے نام چاہیے ہیں۔

جواب

 آپ ﷺ کے پاس ایک سے زائد کمانیں تھیں، ان کی تعداد (6) بتائی جاتی ہے، ان کمانوں کے نام اہل علم نے ذکر کیے ہیں، کمانوں کے نام درج ذیل ہیں : 

1- الزَّوْرَاء ۔

2-  الرَّوْحَاء۔

3- الصَّفْرَاء۔

4- الْبَيْضَاء۔

5- الْكَتُوم۔

6- السَّدَاد۔

اور حضور ﷺکے ايک ترکش کا تذکرہ کتب میں ملتا ہے، جس کا نام ’’الکافور‘‘  اور بعض نے لکھا ہے کہ اسے ’’ الجَمع ‘‘ بھی کہا جاتا ہے، اور بعض  حضرات نے  جَعْبَۃ (ترکش)کی تفسیر’’ کنانۃ ‘‘  سے  ذکر کی ہے ، اور پھر’’کنانۃ’’ کي تفسير كئي محدثين نے اس طر ح کی ہے کہ:یہ ایک  لمبے تھیلے کی طرح ہوتا ہے ، چمڑے کا بنا ہوتا ہے، اور اس میں تیر رکھے جاتے ہیں۔ 

ابن قيم  ؒ(المتوفى: 751ھ)   کی ’’زاد المعاد ‘‘ میں ہے: 

" وَكَانَتْ لَهُ سِتُّ قِسِيٍّ: الزَّوْرَاءُ، وَالرَّوْحَاءُ، وَالصَّفْرَاءُ، وَالْبَيْضَاءُ، وَالْكَتُومُ، كُسِرَتْ يَوْمَ أُحُدٍ فَأَخَذَهَا قَتَادَةُ بْنُ النُّعْمَانِ، وَالسَّدَادُ. وَكانَتْ لَهُ جَعْبَةٌ تُدْعَى: الْكَافُورُ. "

(زاد المعاد، فصل في ذكر سلاحه وأثاثه، (1/ 126)، ط/  مؤسسة الرسالة- بيروت) 

ابن جماعۃ کنانی ؒ  (المتوفى: 767هـ) كی ’’ المختصر الکبیر‘‘ میں ہے: 

"وسِتّ قِسيّ، الزَّوراء والرَّوحاء والصَفراء من نبعٍ، والبيضاء من شَوْحَطٍ، وقَوسٌ من نَبْعٍ أَيْضا تُدعى الكَتُوم، لانخفاض صَوتهَا إِذا رمى بهَا، كُسِرَت يَوْم أُحُد فَأَخذهَا قَتادة بن النُّعْمَان الظَّفَريُّ، وقوس من نَبْعٍ أَيْضا تُدعى السَّداد. وَكَانَت لَهُ جَعْبة تُسمّى الجَمع، وتُسمّى الكافور. "

(المختصر الكبير، ذكر سلاحه صلي الله عليه وسلم، (ص: 125 و126)، ط/ دار البشير- عمان)

ابن سید الناس ؒ (المتوفى: 734ھـ) کی ’’عیون الأثر‘‘ میں ہے:

" وَكَانَ لَهُ مِنَ الْقِسِيِّ خَمْسٌ: الرَّوْحَاءُ، وَالصَّفْرَاءُ مِنْ نبعٍ، وَالْبَيْضَاءُ مِنْ شَوْحَطٍ، أَصَابَهُمَا مِنْ بَنِي قَيْنُقَاعٍ. وَالزَّوْرَاءُ، وَالْكَتُومُ، لانْخِفَاضِ صَوْتِهَا إِذَا رَمَى عَنْهَا. وَكَانَتْ لَهُ جُعْبَةٌ، وَهِيَ الْكِنَانَةُ، يُجْمَعُ فِيهَا نَبْلُهُ. "


(عيون الأثر، ذكر سلاحه عليه السلام، (2/ 386)، ط/ دار القلم- بيروت)

  حسين دِّيار بَكْری ؒ  (المتوفى: 966ھـ) کی ’’تاریخ الخمیس‘‘ میں ہے:

" فكانت له ست أو سبع قسى قوس من شوحط تدعى الروحاء وأخرى من شوحط تدعى البيضاء وأخرى من نبع تدعى الصفراء أصابها من بنى قينقاع وقوس تسمى الزوراء وقوس تدعى الكتوم انكسرت يوم أحد فأخذها قتادة وقوس تدعى السداد وقوس تدعى الشداد.

وكانت له جعبة وهى كنانة النشاب تدعى الكافور* وفى رواية وكانت له كنانة بالكسر وهى جعبة من جلد لا خشب فيها أو بالعكس تسمى الجمع. " 

(تاريخ الخميس، (2/ 189)، ط/ دار صادر- بيروت)

علامه ابن اثير جزری ؒ (المتوفی:606ھ)  کی ’’جامع الاصول‘‘ میں ہے: 

"(الكنانة) : كالخريطة المستطيلة من جلود تجعل فيها السهام، وهي الجعبة.

(جامع الأصول، (11/ 583)، ط/  مكتبة الحلواني)

علامه عيني  ؒ (المتوفي: 855ھ) کی ’’عمدۃ القاری‘‘ میں ہے : 

" قوله بجعبة بفتح الجيم وسكون العين المهملة وفتح الباء الموحدة وهي الكنانة التي يجعل فيها السهام."

(عمدة القارى، (17/ 151)،ط/ دار إحياء التراث العربي - بيروت)

فقط والله اعلم


فتوی نمبر : 144601101577

دارالافتاء : جامعہ علوم اسلامیہ علامہ محمد یوسف بنوری ٹاؤن



تلاش

سوال پوچھیں

اگر آپ کا مطلوبہ سوال موجود نہیں تو اپنا سوال پوچھنے کے لیے نیچے کلک کریں، سوال بھیجنے کے بعد جواب کا انتظار کریں۔ سوالات کی کثرت کی وجہ سے کبھی جواب دینے میں پندرہ بیس دن کا وقت بھی لگ جاتا ہے۔

سوال پوچھیں