بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

24 شوال 1445ھ 03 مئی 2024 ء

دارالافتاء

 

حفظ قرآن سے متعلق ایک عمل میں مذکور دعاء کے پڑھنے کا محل


سوال

حفظِ قرآن کے لیے ایک مسنون عمل بھی حدیث کی کتابوں میں ملتا ہے، جو نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے حضرت علی رضی اللہ عنہ کو بتایا تھا، اس میں التحیات کے بعد دعا مانگنی ہے تو  یہ دعا، التحیات کے بعد نماز میں مانگنی  ہے  یا سلام پھیرنے کے بعد؟ 

جواب

حفظِ قرآن ِ کریم کے متعلق نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کی طرف سے حضرت علی رضی اللہ عنہ کو تعلیم کردہ جس  عمل کا سوال میں  ذکر کیا  گیا ہے،  جس میں   جس دعا کےپڑھنے کاذکر ہے،یہ روایت سننِ ترمذی میں ہے:

"عن عطاءِ بن أَبي رباحٍ وعِكرِمة، مَولى ابنِ عباس عن ابنِ عباسٍ-رضي الله عنهما- أنّه قال: بينما نحنُ عند رسول الله صلّى الله عليه وسلّم إذ جاءه عليُّ بن أبي طالبٍ فقال: بأبي أنت وأمّي، تفلَّتَ هذا القرآنُ من صَدْري فما أَجِدُني أقدِرُ عليه، فقال رسولُ الله صلّى الله عليه وسّلم: يا أبا الحسن، أفلا أعلِّمك كلماتٍ ينفعك الله بهنَّ، وينفع بهنَّ من علَّمتَه، ويثبِّتُ ما تعلَّمتَ في صدرك؟ قال: أجل يا رسول الله فعلِّمني. قال: إذا كان ليلةُ الجمعة، فإِن استطعتَ أَن تقوم في ثُلث الليل الآخر فإنَّها ساعةٌ مشهودةٌ، والدعاءُ فيها مستجابٌ،وقد قال أخي يعقوب لبنيه {سوف أستغفر لكم ربي} يقول: حتى تأتي ليلةُ الجمعة، فإن لم تستطع فقُم في وسَطها، فإن لم تستطع فقُم في أوَّلها، فصلِّ أربعَ ركعاتٍ، تقرأ في الركعة الأولى بفاتحة الكتاب وسورة يس وفي الركعة الثانية بفاتحة الكتاب وحم الدُخان، وفي الركعة الثالثة بفاتحة الكتاب والم تنزيل السجدة، وفي الركعة الرابعة بفاتحة الكتاب وتَبارك المفصَّل، فإِذا فرغتَ من التشهُّد فاحمدِ الله، وأحسنِ الثناء على الله، وصلِّ عليَّ وأحسِنْ، وعلى سائر النبيين، واستغفر للمؤمنين والمؤمنات ولإخوانك الذين سبقوك بالإيمان، ثمَّ قُل في آخر ذلك: اللهم ارحمني بترك المعاصي أبدا ما أبقيتني ..... إلخ."

 (أبواب الدعوات، باب في دعاء الحفظ، (5/ 455 ،457) برقم (3570)، ط/ دار الغرب الإسلاميبيروت)

اس میں "فإِذا فرغتَ من التشهُّد فاحمدِ الله" کے الفاظ  آئے ہیں، جس سے معلوم ہوتا ہےکہ دعا التحیات کے آخر میں  سلام پھیرنے سے پہلےنماز میں ہی پڑھنی  ہے، اور اسی بات کو علامہ مناوی(المتوفى: 1031ھـ) رحمہ اللہ نے راجح قرار دیا ہے، وہ فرماتے ہیں :

"يحتمل قبل السلام، ويحتمل بعده، والأول أقرب إلى ظاهر اللفظ".

یعنی  اس میں سلام سے پہلے پڑھنے او ربعد میں پڑھنے دونوں باتوں  کا احتمال ہے ،لیکن سلام سے پہلے پڑھنے کا احتمال الفاظ کے ظاہرکے زیادہ قریب ہے ۔ 

( التيسير بشرح الجامع الصغير للمناوی (1/ 400) ، ط/مكتبة الإمام الشافعي  الرياض1408ھ)

فقط والله أعلم


فتوی نمبر : 144311100170

دارالافتاء : جامعہ علوم اسلامیہ علامہ محمد یوسف بنوری ٹاؤن



تلاش

سوال پوچھیں

اگر آپ کا مطلوبہ سوال موجود نہیں تو اپنا سوال پوچھنے کے لیے نیچے کلک کریں، سوال بھیجنے کے بعد جواب کا انتظار کریں۔ سوالات کی کثرت کی وجہ سے کبھی جواب دینے میں پندرہ بیس دن کا وقت بھی لگ جاتا ہے۔

سوال پوچھیں