بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

7 محرم 1448ھ 23 جون 2026 ء

دارالافتاء

 

تراویح کے بعد تلاوت کردہ پارے کا خلاصہ بیان کرکے وتر کو مؤخر کرنے کا حکم


سوال

رمضان میں جامع مسجد میں بیس تراویح کے بعد تلاوت کردہ پارے کا خلاصہ پہلے بیان کرنا ، اور اس کے بعد وتر باجماعت پڑھنا کیسا ہے ؟ مفصل اور مدلل جواب عنایت فرمادیں ۔

جواب

تراویح میں ہر چار رکعات کے بعد جس قدر مختصر استراحت (ترویحہ) مستحب ہے، اتنی ہی مقدار کی استراحت تراویح اور وتر کے درمیان بھی مستحب ہے۔ اس سے زائد توقف نہ مستحب ہے اور نہ ہی اس کا ثبوت ملتا ہے۔ بلکہ فقہاء نے تصریح کی ہے کہ اگر یہ مختصر استراحت بھی مقتدیوں پر گراں ہو تو اسے بھی ترک کر دینا چاہیے اور امام کو فوراً وتر پڑھا دینی چاہیے۔(فتاویٰ ہندیہ)اسی طرح تراویح اور وتر کے درمیان وعظ کا ثبوت بھی نہیں ملتا۔

لہٰذا صورتِ مسئولہ میں تراویح اور وتر کے درمیان اتنا طویل وقفہ کرنا جس میں پڑھے گئے پارے کا خلاصہ بیان کیا جائے، درست نہیں۔ امام صاحب کو چاہیے کہ تراویح کے بعد مختصر ترویحہ کریں، جس میں انفرادی طور پر ذکر اذکار ہو، پھر باجماعت وتر ادا کرائیں، تاکہ اگر کسی کو کوئی عذر ہو تو وہ بآسانی رخصت ہو سکے۔ وتر کی ادائیگی کے بعد اگر تلاوت کردہ پارے کا خلاصہ یا وعظ و نصیحت کرنا چاہیں تو اس میں حرج نہیں۔

البنایہ شرح الھدایہ میں ہے:

"والمستحب في الجلوس بين الترويحتين مقدار الترويحة. وكذا بين الخامسة والوتر لعادة أهل الحرمين.

(وكذا بين الخامسة والوتر) ش: أي وكذا المستحب في الجلوس مقدار الترويحة بين الترويحة الخامسة وصلاة الوتر"

(کتاب الصلاۃ، ‌‌فصل في قيام شهر رمضان، ج:2، ص:554، ط:دار الكتب العلمية)

فتاویٰ ہندیہ میں ہے:

"ويستحب الجلوس بين الترويحتين قدر ترويحة وكذا ‌بين ‌الخامسة ‌والوتر. كذا في الكافي وهكذا في الهداية، ولو علم أن الجلوس ‌بين ‌الخامسة ‌والوتر يثقل على القوم لا يجلس. هكذا في السراجية ثم هم مخيرون في حالة الجلوس إن شاءوا سبحوا وإن شاءوا قعدوا ساكتين، وأهل مكة يطوفون أسبوعا ويصلون ركعتين وأهل المدينة يصلون أربع ركعات فرادى. كذا في التبيين."

(کتاب الصلاۃ، باب سابع، فصل في التراویح، ج:1، ص:115، ط:دار الفکر)

فتاویٰ شامی میں ہے:

"(يجلس) ندبا (بين كل أربعة بقدرها وكذا ‌بين ‌الخامسة ‌والوتر) ويخيرون بين تسبيح وقراءة وسكوت وصلاة فرادى.

(قوله بين تسبيح) قال القهستاني: فيقال ثلاث مرات «سبحان ذي الملك والملكوت، سبحان ذي العزة والعظمة والقدرة والكبرياء والجبروت، سبحان الملك الحي الذي لا يموت، سبوح قدوس رب الملائكة والروح، لا إله إلا الله نستغفر الله، نسألك الجنة ونعوذ بك من النار» كما في منهج العباد. اهـ."

(کتاب الصلاۃ، باب الوتر والنوافل، ج:2، ص:46، ط:سعید)

النھایہ شرح الھدایہ میں ہے:

"وأما الوتر في رمضان بالجماعة أفضل أم الأداء في منزله وحده، الصحيح: أن الجماعة أفضل؛ لأن عمر رضي الله عنه كان يؤمهم في الوتر؛ لأنه لما جاز الأداء بالجماعة كانت الجماعة أفضل اعتبارا بالمكتوبة، كذا في فتاوى قاضي خان رحمه الله.

وذكر القاضي الإمام أبو علي النسفي: أن الوتر بالجماعة أحب إلي في رمضان، واختار بعض علماؤنا أن يوتر في منزله في رمضان، ولا ‌يوتر ‌بجماعة؛ لأن الصحابة لم يجتمعوا على الوتر بجماعة في رمضان كما اجتمعوا على التراويح فيها، فعمر كان يؤمهم فيها في رمضان، وأبي بن كعب لا يؤمهم فيها، كذا في «المحيط» والله أعلم."

(کتاب الصلاۃ، ج:3، ص:145، ط: النشر بالشاملة)

مجمع الانھر میں ہے:

"(ويوتر) أي يصلي الوتر (بجماعة في رمضان فقط) لانعقاد الإجماع عليه كما في الهداية".

(کتاب الصلاۃ، فصل في التراویح، ج:1، ص:37، ط:دار الطباعة العامرة)

فقط واللہ أعلم


فتویٰ نمبر : 144709100728

دارالافتاء : جامعہ علوم اسلامیہ علامہ محمد یوسف بنوری ٹاؤن



تلاش

سوال پوچھیں

اگر آپ کا مطلوبہ سوال موجود نہیں تو اپنا سوال پوچھنے کے لیے نیچے کلک کریں، سوال بھیجنے کے بعد جواب کا انتظار کریں۔ سوالات کی کثرت کی وجہ سے کبھی جواب دینے میں پندرہ بیس دن یا اس سے زائد وقت بھی لگ جاتا ہے۔

سوال پوچھیں